Przyda się!
Wyzwanie
Opis praktyki
I etap obejmował badanie podejścia Polaków do posiadania, przechowywania i pozbywania się rzeczy, a zebrane informacje pozwoliły na dobre zaplanowanie dalszych działań.
W II etapie, jesienią 2018r. skupiono się na procesie twórczym: stworzenie kolekcji „Przyda się”, przygotowanie materiałów PR i zaplanowanie akcji marketingowej w social media.
III etapem było przeprowadzenie kampanii podczas Black Friday 2019, opierającej się na publikacjach mediowych i kontaktach z konsumentami. Kampania polegała na promocji wirtualnej kolekcji IKEA „PRZYDA SIĘ”, złożonej z „długo leżącego kompletu jadalnianego z piwnicy”, „dawno nieotwieranej szafy”, „dawno zapomnianych produktów dziecięcych ze strychu” oraz „nigdy nieużywanych akcesoriów kuchennych”. Cena każdego elementu kolekcji wynosiła 0 zł i była wynikiem tego, że każdy z nas taką kolekcję posiada już w swoim domu. Wystarczy ją odkryć na nowo, zastanowić się, co już mamy, zanim skorzystamy z okazji na Black Friday.
Efekty
Źródło: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, 2019, 15 polskich przykładów społecznej odpowiedzialności biznesu, część IV „Na drodze do gospodarki o obiegu zamkniętym”
Praktyka zwyciężyła w konkursie Stena Circular Economy Award.