Znakowanie warzyw i owoców światłem

    Lidl wprowadził znakowanie BIO warzyw i owoców naturalnym światłem - wyeliminował w ten sposób plastikowe opakowania, w które zapakowane były te produkty.

    Wyzwanie

    Produkcja nadmiernej ilości opakowań.

    Opis praktyki

    W sklepach Lidla dostępne są owoce i warzywa BIO znakowane przy pomocy natural brandingu, czyli z wykorzystaniem naturalnego światła. Metoda naturalnego znakowania jest zupełnie bezpieczna – w żaden sposób nie oddziałuje na strukturę i wartości odżywcze produktów. Z wykorzystaniem skoncentrowanej wiązki światła na warzywie lub owocu pojawia się obraz w rodzaju „tatuażu”. W ten sposób warzywa BIO są dostępne bez opakowań, a informację o tym, że są to produkty BIO znajdziemy bezpośrednio na skórce.

    Nawiązanie do strategii biznesowej firmy

    Jako społecznie odpowiedzialna firma systematycznie realizujemy wizję „Mniej plastiku” poprzez przyjętą strategię REset Plastic, która obejmuje pięć obszarów działania: od redukowania i projektowania przez recykling po innowacje i edukację. Przyjęliśmy także zobowiązania:

    a) Lidl będzie dążyć do zmniejszenia zużycia tworzyw sztucznych do 20% do 2025 roku oraz

    b) celem firmy jest to, aby 100% opakowań marek własnych było maksymalnie możliwe do poddania recyklingowi do tego czasu.

    Trudności

    Konieczność wprowadzenia innowacyjnej technologii u producenta.

    Efekty

    Eliminacja części opakowań, w które zapakowane były warzywa i owoce.

    Polski Pakt Plastikowy

    Ta praktyka realizuje Cele Polskiego Paktu Plastikowego