Edukowanie społeczności na temat redukcji plastiku
Wyzwanie
Mała świadomość społeczeństwa na temat selekcji odpadów.
Opis praktyki
Wspólnie z Fundacją Zwolnieni z Teorii angażujemy młodych ludzi na rzecz edukacji ekologicznej społeczeństwa. Licealiści i studenci w ramach olimpiady Zwolnieni z Teorii realizują własny projekt społeczny na temat redukcji lub recyklingu plastiku. W ramach programu 31 zespołów zdefiniowało swój cel, określiło plan działania i zakończyło warsztat wprowadzający w temat programu, poprowadzony przez zespół ekspertów – mentorów Lidl Polska. Podczas warsztatu uczestnicy dowiedzieli się m.in. jakie są sposoby radzenia sobie z zanieczyszczeniem plastikiem oraz jakie metody wykorzystuje Lidl przy redukcji tworzyw sztucznych. Poznali również strategię firmy na zmniejszenie lub eliminowanie plastiku ze sklepów. Dzięki warsztatom uczestnicy zdobyli wiedzę, aby zaproponować kolejne, nowe praktyczne rozwiązania, które następnie będą wdrażać w praktyce.
Nawiązanie do strategii biznesowej firmy
Jako społecznie odpowiedzialna firma systematycznie realizujemy wizję „Mniej plastiku” poprzez przyjętą strategię REset Plastic, która obejmuje pięć obszarów działania: od redukowania i projektowania przez recykling po innowacje i edukację.
Efekty
Wzrost świadomości społecznej na temat właściwej selekcji odpadów.
Polski Pakt Plastikowy
Ta praktyka realizuje Cele Polskiego Paktu Plastikowego