NO|BETTER|LESS PLASTIC
Na świecie wyprodukowanych zostało szacunkowo 8,3 miliarda ton plastiku. Przy kontynuacji istniejącego trendu wzrostowego do 2050 roku świat będzie musiał zmierzyć się z 12 miliardami ton odpadów plastikowych. Firma Dove, będąca częścią grupy Unilever ogłosiła ambitny plan redukcji użycia virgin plastic (plastiku pierwotnego) o 20,5 tysięcy ton poprzez wprowadzenie opakowań w 100% z recyklingu do swoich największych linii Dove, Dove Men+Care oraz Baby Dove do 20205 roku. Jest to długofalowa inicjatywa wpisująca się w cel firmy NO|BETTER|LESS PLASTIC.
Opis praktyki
Ramy idei NO|BETTER|LESS PLASTIC obejmują:
- NO PLASTIC – bycie pionierem eliminacji zbędnego plastiku i zastępowanie go alternatywnymi materiałami i/lub nowymi metodami pakowania produktów. Planowo w 2020 roku kostka myjąca Dove będzie dostępna na całym świecie w opakowaniu niezawierającym plastiku.
- BETTER PLASTIC – inwestowanie w bardziej zrównoważone rozwiązania w kwestii wyboru rodzaju używanego plastiku, ograniczając popyt na tworzywo pierwotne. Idea ta wdrażana jest poprzez wprowadzenie butelek z tworzywa w 100% pochodzącego z recyklingu (PCR) tam, gdzie jest to możliwe: Europa i Ameryka Północna.
- LESS PLASTIC – przygotowywane partnerstwo firmy Dove z platformą LOOP zakłada udostępnienie opakowania dezodorantu stworzonego ze stali nierdzewnej, do którego wkłady, czyli sam produkt higieniczny, dostarczany będzie bez użycia plastiku przez firmę LOOP. Rozwiązanie to nie ma jeszcze ogłoszonej daty wprowadzenia.
Wyzwanie
Efekty
Ograniczanie użycia plastiku przez największe marki wyznacza trend i przykład dla całych sektorów. Oprócz zmniejszenia zużycia pierwotnego plastiku o 20,5 tysiąca ton do 2050 roku przez Dove, inicjatywa przyczynia się do celu grupy Unilever, zakładającego zmniejszenie o połowę zużycie pierwotnego plastiku, redukcję o ponad 100 000 ton ogólnego plastiku używanego w opakowaniach oraz przyspieszenie prac nad zwiększeniem udziału tworzywa pochodzącego z recyklingu.