DOBRE PRAKTYKI

    Artykuły gospodarstwa domowego z recyklingu

    Lidl oferuje artykuły gospodarstwa domowego (np. wieszaki na ubrania, wiadra, kosze, pojemniki do przechowywania), które składają się w co najmniej 95% z plastiku pochodzącego z recyklingu.

    Wyzwanie

    Ponowne zagospodarowanie plastikowych odpadów.

    Opis praktyki

    Lidl oferuje artykuły gospodarstwa domowego (np. wieszaki na ubrania, wiadra, kosze, pojemniki do przechowywania), które składają się w co najmniej 95% z plastiku pochodzącego z recyklingu oraz podczas produkcji zużywają znacznie mniej zasobów niż tradycyjne nowe produkty z plastiku.

    Nawiązanie do strategii biznesowej firmy

    Realizowane działania są częścią międzynarodowej strategii REset Plastic, wprowadzonej w 2018 roku przez Grupę Schwarz, do której należy Lidl Polska. Grupa realizuje wizję „Mniej plastiku – obieg zamknięty”.

    Jednym z celów Lidla jest wykorzystywanie większej ilości tworzyw pochodzących z recyklingu, a tym samym efektywne ponowne użycie materiałów nadających się do recyklingu. Dlatego też sieć koncentruje się na plastiku pochodzącym z recyklingu w nowych produktach w obszarze artykułów gospodarstwa domowego: odpady plastikowe z prywatnych gospodarstw domowych są zbierane przez PreZero (Spółka Grupy Schwartz, do której należy również Lidl), oczyszczane, a następnie przetwarzane na granulat plastikowy. Z tego tak zwanego regranulatu wytwarzane są nowe, wysokiej jakości, przyjazne dla środowiska produkty.

    Efekty

    Ponowne zagospodarowanie plastikowych odpadów.

    INICJATOR

    PARTNERZY

    INICJATOR I PARTNERZY