MODELE BIZNESOWE

    Wirtualizacja

    We współczesnym świecie coraz mniej produktów musi przybierać formę fizyczną – rozwój technologii umożliwia wirtualizację produktów i świadczenie usług na odległość. Zamiast dysków twardych można oferować przestrzeń dyskową w chmurze, a zamiast usług pocztowych przesyłki elektroniczne.

    Wirtualizacja to model biznesowy, który wykorzystuje innowacje i postęp technologiczny do eliminacji fizycznych produktów i przeniesienia świadczonych usług do sfery wirtualnej. Przykładami zastosowań tego modelu mogą być:

    • Sprzedaż plików MP3s zamiast kaset i dysków CD,
    • Sprzedaż przestrzeni dyskowej „w chmurze” zamiast fizycznych dysków,
    • Oferowanie usługi telekonferencji zamiast fizycznych spotkań,
    • Oferowanie programów sprzedawanych online zamiast na fizycznych nośnikach.

    Model ten ma szereg korzyści. Nie tylko pozwala na świadczenie bardziej innowacyjnych, zindywidualizowanych usług, ale także pozwala zaoszczędzić koszty, w tym materiałów, transportu i logistyki, dystrybucji i utylizacji odpadów. W Polsce znajduje on coraz szersze zastosowanie, doceniły go nawet urzędy, które od 2019 roku będą przesyłać część korespondencji do adresatów w formie elektronicznej za pośrednictwem zabezpieczonej poczty elektronicznej, co pozwoli na znaczne oszczędności i przyspieszenie komunikacji.

    INICJATOR

    PARTNERZY

    INICJATOR I PARTNERZY