Drugie życie ubrań

    Firma Accenture zapytała Polaków o ich podejście do kwestii związanych z obiegiem ubrań, a także o to, jakich zmian oczekują od producentów i sprzedawców z branży mody.

    Raport „Drugie życie ubrań – Jak Polacy kupują, odsprzedają, naprawiają i pozbywają się ubrań?” przedstawia charakterystykę zachowań Polaków w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji mody oraz stopień realizacji zasad zrównoważonej mody. Dokument został przygotowany przez Accenture i Fashion Revolution Polska na podstawie badania przeprowadzonego wśród 1000 respondentów z całej Polski. Na podstawie analizy wyników zaprezentowano cztery filary budowy modelu cyrkularnego dla firm wraz z rekomendacjami, które pozwolą przyspieszyć transformację sektora w oparciu o gospodarkę obiegu zamkniętego. 

    Najciekawsze wnioski z raportu:

    • aż 2/3 konsumentów pozbywa się ubrań, które nadal nadają się do wykorzystania;
    • prawie połowa Polaków byłaby gotowa regularnie oddawać ubrania w sklepie, gdzie je zakupiła w zamian za środki na kartę podarunkową;
    • 44% konsumentów najpierw szuka używanych rzeczy, gdy potrzebuje zakupić ubrania, buty lub dodatki;
    • ponad połowa konsumentów kupowałaby ubrania zarówno nowe jak i używane w tym samym sklepie;
    • prawie 2/3 konsumentów zadeklarowała, że nigdy nie naprawia ubrań i butów;
    • 2/3 konsumentów uważa, że marka, od której kupili ubranie lub buty, powinna oferować naprawę produktu za dodatkową opłatą.

    INICJATOR

    PARTNERZY

    INICJATOR I PARTNERZY