Drugie życie ubrań
Firma Accenture zapytała Polaków o ich podejście do kwestii związanych z obiegiem ubrań, a także o to, jakich zmian oczekują od producentów i sprzedawców z branży mody.
Raport „Drugie życie ubrań – Jak Polacy kupują, odsprzedają, naprawiają i pozbywają się ubrań?” przedstawia charakterystykę zachowań Polaków w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji mody oraz stopień realizacji zasad zrównoważonej mody. Dokument został przygotowany przez Accenture i Fashion Revolution Polska na podstawie badania przeprowadzonego wśród 1000 respondentów z całej Polski. Na podstawie analizy wyników zaprezentowano cztery filary budowy modelu cyrkularnego dla firm wraz z rekomendacjami, które pozwolą przyspieszyć transformację sektora w oparciu o gospodarkę obiegu zamkniętego.
Najciekawsze wnioski z raportu:
- aż 2/3 konsumentów pozbywa się ubrań, które nadal nadają się do wykorzystania;
- prawie połowa Polaków byłaby gotowa regularnie oddawać ubrania w sklepie, gdzie je zakupiła w zamian za środki na kartę podarunkową;
- 44% konsumentów najpierw szuka używanych rzeczy, gdy potrzebuje zakupić ubrania, buty lub dodatki;
- ponad połowa konsumentów kupowałaby ubrania zarówno nowe jak i używane w tym samym sklepie;
- prawie 2/3 konsumentów zadeklarowała, że nigdy nie naprawia ubrań i butów;
- 2/3 konsumentów uważa, że marka, od której kupili ubranie lub buty, powinna oferować naprawę produktu za dodatkową opłatą.