Wydłużenie życia produktu – model biznesowy gospodarki cyrkularnej, który koncentruje się na wykorzystaniu wartości już wyprodukowanych towarów.
Konsumenci pozbywają się produktów, które nie stanowią już dla nich wartości – są zepsute, wyszły z mody albo nie są im już potrzebne. Jednak wiele spośród tych produktów nadal ma znaczną wartość, którą producenci mogą wykorzystać. Celem dla firmy w tym modelu biznesowym jest utrzymywanie produktów w stanie ekonomicznej użyteczności tak długo, jak będzie to możliwe poprzez ich konserwację, naprawianie, ulepszenie przetwarzanie czy remarketing.
W tym modelu kluczowa jest zmiana podejścia firmy wobec klientów. Konieczne jest przejście od modelu transakcyjnego do budowania relacji oraz sprzężenie modyfikacji i poprawek w produktach z konkretnymi potrzebami i preferencjami klientów. Dzięki temu, produkty które nadal mogą pełnić swoją funkcję, nie trafiają na składowiska, ale stają się nowym źródłem dochodów dla firmy.
« Powrót do listy haseł