Snap Pack Grupy Carlsberg to pierwsze w branży piwowarskiej rozwiązanie redukujące wykorzystanie plastiku w opakowaniach. Pomoże on zmniejszyć ilość tworzyw sztucznych w wielopakach o ok. 76 proc.

    Wyzwanie

    Grupa Carlsberg jedynie w Europie Zachodniej zużywa ok. 600 ton plastiku rocznie na opakowania wielopaków. Firma stale dąży do ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko, dlatego od lat prowadzi badania nad innowacjami, które pozwolą ograniczyć ilość wykorzystywanych tworzyw sztucznych. W 2018 r. Carlsberg wdrożył innowacyjne eko-rozwiązanie polegające na zastąpieniu folii termokurczliwej spajającej wielopak piwa specjalnym klejem łączącym puszki. Dzięki temu, Grupa zamierza zredukować ilość odpadów z tworzyw sztucznych na świecie o ponad 1 200 ton rocznie – co odpowiada 60 milionom plastikowych torebek.

    Opis praktyki

    Wprowadzenia Snap Pack to jedno z innowacyjnych rozwiązań wdrożonych w ramach programu zrównoważonego rozwoju Grupy Carlsberg pn. Together Towards ZERO. Zakłada on tak ambitne cele jak m.in. ZERO śladu węglowego i ZERO marnotrawienia wody. Grupa stale pracuje nad rozwiązaniami, które pomogą osiągnąć cel redukcji emisji CO2 do zera oraz redukcji wykorzystania wody w browarach o 50 proc. do 2030 r.

    Snap Pack Grupy Carlsberg to rozwiązanie opakowaniowe, które zastępuje folię termokurczliwą, a także plastikowe oczka (technologia hi-cone) używane do łączenia wielopaków piwa. Jest to pionierska technologia, która pozwala skleić puszki ze sobą za pomocą kleju. Rozwiązanie to – zastosowane jako pierwsze w branży piwowarskiej, zredukuje ilość tworzyw sztucznych używanych w tradycyjnych wielopakach o ok. 76 proc.

    Jest to także pierwsze rozwiązanie tak zorientowane na klienta. M.in. dzięki niemu, kultowe hasło marki “Prawdopodobnie najlepsze piwo na świecie” – uzyskuje dodatkowe znaczenie. Konsumenci mogą cieszyć się piwem o doskonałym smaku i jednocześnie zmniejszyć swój wpływ na środowisko.

    Efekty

    Nowe rozwiązanie opakowaniowe jest wprowadzane stopniowo na wybrane marki Grupy Carlsberg oraz na poszczególne rynki. Firma przewiduje, że dzięki niemu uda się zredukować ilość tworzyw sztucznych używanych w opakowaniach o ok. 76 proc a ilość odpadów z tworzyw sztucznych na świecie o ponad 1 200 ton rocznie – co odpowiada 60 milionom plastikowych torebek.

    INICJATOR

    PARTNERZY

    INICJATOR I PARTNERZY