Działaj z imPETem!

    Kampania „Działaj z imPETem!” prowadzona jest przez Rekopol, a zainicjowana w 2018 r. przez Coca-Colę, Nestle, Pepsi-Colę i Żywiec Zdrój. Ma na celu edukację społeczeństwa w zakresie odpowiedniego postępowania z butelkami PET, które są wartościowym tworzywem.

    Wyzwanie

    Rocznie Polacy zużywają aż 650 tys. ton plastikowych opakowań, z czego 30% stanowią butelki PET – jest to przetwarzalny materiał, któremu stosunkowo łatwo jest dać drugie życie. Już z 5 butelek PET można zrobić torbę na zakupy, a 35 wystarczy, aby wyprodukować bluzę polar. Projekt “Działaj z imPETem!” obejmuje różne przedsięwzięcia edukacyjne, poprzez które zwraca uwagę mieszkańców na problem prawidłowej segregacji odpadów opakowaniowych i ich recyklingu.

    Opis praktyki

    Program “Działaj z imPETem!” skierowany jest w szczególności do dzieci i podzielony jest na kilka segmentów, możliwych do realizacji w domu i w szkole. Na stronie dzialajzimpetem.pl dostępne są materiały edukacyjne dla rodziców i nauczycieli, służące jako inspiracja do omawiania tematu recyklingu z dziećmi w różnym wieku. Realizator akcji organizuje również konkursy z nagrodami dla szkół, w których uczniowie mają okazję stworzyć “Eko-kącik” i zgłębić temat przetwarzania tworzyw sztucznych.

    W roku 2020 organizatorzy konkursu szczególnie zachęcali do podejmowania aktywności w świetlicach szkolnych, w których dzieci spędzają dużo czasu. Poprzez zabawę uczniowie zdobywali nową wiedzę, którą następnie wykorzystywali realizując zadanie konkursowe – aranżację edukacyjnego Eko-kącika w miejscu dostępnym dla wszystkich odwiedzających szkołę.

    Kampania „Działaj z imPETem!” zainicjowana jest przez czterech wiodących producentów branży FMCG, wprowadzających na polski rynek wody i napoje w butelkach PET: Coca-Cola HBC Polska Sp. z o.o., Nestle Polska S.A. Oddział Nestle Waters, Pepsi-Cola General Bottlers Poland Sp. z o.o., Żywiec Zdrój S.A. Realizowana jest przez Rekopol Organizację Odzysku Opakowań S.A. we współpracy m.in. z podmiotami gospodarującymi odpadami w gminach. Jest to pierwsze tego rodzaju przedsięwzięcie w Polsce.

    Efekty

    Dzięki kampanii około 300 000 dzieci z 2000 szkół z całej Polski miało okazję dowiedzieć się więcej o wadze i możliwościach recyklingu butelek PET. Dodatkowo aż 12 000 uczniów użyło zdobytej wiedzy w praktyce i wzięło aktywny udział w konkursie na “Eko-kącik”.

    INICJATOR

    PARTNERZY

    INICJATOR I PARTNERZY